Článků o tom, na co se vás personalista může při pohovoru zeptat a jak máte teoreticky odpovědět, je spousty. My vám ale přinášíme přepis skutečného pohovoru z praxe, s odpovědmi, kterou jsou podle představy personalisty.

Personalista: Dobrý den, jsem ráda, že Vás poznávám osobně. Ráda bych vám položila několik otázek. Proč vás zajímá pracovní pozice, kterou inzerujeme? (Pracovní pozice o kterou se uchazeč zajímá je farmaceutický reprezentant.)
Uchazeč: Domnívám se, že bych na této pracovní pozici mohla využít svoje stávající zkušenosti. Zároveň bych velmi ráda spolupracovala konkrétně s Vaší společností, která se na trhu těší výborné pověsti.

Personalista: Jsme rádi, že si to myslíte. A co přesně o nás víte?
Uchazeč: V této části rozhovoru se nesmí uchazeč nachytat do vlastní sítě a popíše společnost. Pokud jste dříve uvedli, že společnost má dobrou pověst, nesmíte nyní působit, že o ni nic nevíte. Je důležité prostudovat před pohovorem detailně minimálně web společnosti

Personalista: Jak si představujete vaši pracovní náplň?
Uchazeč: Popiště pracovní náplň tak, jak byla uvedena v inzerátu. Je proto důležité si ho před pohovorem pozorně přečíst.

Personalista nyní věnuje prostor shrnutí pracovní náplně.

Personalista: Uvedla jste, že byste na této pracovní pozici mohla využít své stávající zkušenosti. O jaké zkušenosti se jedná?
Uchazeč: Vzhledem k tomu, že se jedná o prodej velmi úzce specializovaného zboží, jako jsou farmaceutické výrobky, věřím, že bych mohla využít především své zkušenosti z oblasti obchodu , ale také vědomosti, které jsem získala studiem oboru farmacie. Už při studiu jsem působila na řadě prodejních míst, které také uvádím v životopise. Naučila jsem se především asertivnímu jednání a komunikaci s nejrůznějšími typy zákazníků. Vzhledem k tomu, že farmacie je obor, který mám vystudovaný, bych byla vděčná za možnost uplatnit ho také v praxi. Domnívám se, že bych zde dokázala dokonale skloubit své prodejní vlastnosti a znalosti tohoto oboru tak, aby klient byl maximálně spokojený.

Personalista: Výborně. Tak mi prosím řekněte, jak byste nabídla klientovi nový produkt – novinku na trhu, místo stávajícího, který doposud od nás odebíral? (Personalista vás bude vždy zkoušet z praxe a vždy si bude chtít v praxi ověřit každé vaše tvrzení)
Uchazeč: Řekla bych klientovi, že vzhledem k tomu, že o něm vím, že se zajímá o nové moderní trendy v oboru a vždy chce jen to nejlepší, bych ho ráda upozornila na nový výrobek, který začíná být u veřejnosti velmi vyhledávanou alternativou. Někteří konzervativní spotřebitelé sice raději zůstanou u starého a proveřeného produktu, proto bych doporučovala používat ho i nadále. Nicméně stále přibývá těch, kteří se již zajímají o tuto novinku a proto by bylo dobré ji také nabídnout. Považuji toto za vhodnou prezentaci, protože předpokládám, že cílem je, aby klient nezrušil stávající objednávku, ale naopak ji rozšířil o nový produkt.

Personalista: Děkuji. Je něco, co by vás ještě o této pracovní pozici zajímalo?
Uchazeč: Já myslím, že jste mi opravdu všechno velmi dobře vysvětlila, děkuji. Ještě bych se ráda zeptala například, kolik obchodníků má tým ve kterém bych pracovala? (Vždy je dobré položit nějakou otázku, abyste projevili zájem o pozici. Zároveň ale váš dotaz musí být nekonfliktní.)

Personalista: Jedná se o tým, asi deseti obchodníků. Pokud tedy nemáte žádné další dotazy (odmlčí se a dá případný prostor uchazeči, který zdvořile poděkuje), pak se s vámi rozloučím. Děkuji, že jste přišla, do týdne obdržíte výsledky dnešního pohovoru.
Uchazeč: Také děkuji za váš čas, ráda jsem vás poznala.

Uchazeč i personalista se rozloučí úsměvem a pevným stiskem ruky.

Pohovor je velmi individuální záležitost a existuje řada dalších záludných otázek, na které se vás budou ptát. Bude je například ještě zajímat, jakou máte představu o mzdě, proč jste odešli z předchozího zaměstnání, na kolik pracovních míst jste již odpověděli, na kolik pohovorů vás pozvali, proč si myslíte, že jste nebyli vybraní a další. Budou se zaměřovat přímo na váš vlastní životopis a na základě něho klást konkrétní dotazy. Pokud chcete znát, na co se pravděpodobně zeptají přímo vás a jak byste měli odpovědět, využijte naší služby individuální konzultace.

CategoryZaměstnanci